Naš četvrti ciklus programa ”Imam ideju!” uspješno je završio. Pod vodstvom psihologa tri skupine polaznika prvog modula programa su kroz igru, eksperimente, različite likovne tehnike i specijaliziranu didaktiku imali prilike razvijati kvalitetu mišljenja i metakogniciju. Što pod time konkretno mislimo? Kvaliteta mišljenja na koju smo u programu usmjereni temelji se na nekoliko vještina:

fluentnost koja se očituje u mnoštvu različitih ideja bilo da se radi o govoru, crtežu ili stvarima koje dijete izrađuje,
fleksibilnost koja se odnosi na manipulaciju idejom i gledanje na stvari iz druge perspektive (preoblikovanje, mijenjanje određenih komponenti neke jednostavne stvari, sadržaja, oblika itd.),
originalnost koja se odnosi na stvaranje noviteta i jedinstvenih kreacija
i elaboracija koja se odnosi na na razvoj ideje, njezin opis, problematiku i detalje (kako svoju ideju objasniti, kako se za nju zauzeti, kako elaborirati bez obzira na sadržaj).
Gdje je tu metakognicija? Kroz cijeli program pokušavamo djecu osvijestiti o njihovim vlastitim kapacitetima i sposobnostima. Poznajući svoje jake i slabe strane lakše će se suočiti s izazovima i biti uspješniji.

Dvanaest susreta u proteklih tri mjeseca obuhvatilo je sljedeće teme:

jezik i kreativnost
uzorci i kreativnost
asocijativno i konvergentno mišljenje
divergentno mišljenje
inovacije
vizualizacija i logika
provokacije
malo i veliko ”C”
alternative
izvan okvira
evaluacija
završni krug.
Tijekom navedenog prvog modula upoznali smo osnove kreativnog mišljenja – što su ideje i kako misliti. Na proljeće nastavljamo s poticanjem kreativnog mišljenja kroz drugi modul kada stvari postaju kompliciranije. Aktivnosti koje ćemo raditi uključivat će kompleksniju razinu kreativnog mišljenja. Radujemo se ponovnom susretu i zajedničkom stvaranju novih ideja!

Ana-Marija Šibalić, mag.psych.