S početkom drugog polugodišta i povratkom u školske klupe započinje i drugi dio projekta “Škola za 21. stoljeće, škola za kreativnost”. Tijekom zimskih praznika održane su edukacije iz psihologije kreativnosti i psihologije darovitosti. Tijekom edukacijskog dijela projekta učitelji, nastavnici i stručni suradnici podsjetili su se na osnovne pojmove iz područja kognitivnog razvoja darovitih učenika, ali i naučili neke nove stvari o poticaju kreativnog mišljenja i identifikaciji darovitih učenika. S novim znanjima krećemo u provedbu programa poticanja kreativnog mišljenja. No, prije toga moramo pronaći s kime ćemo se igrati kroz radionice.
Identifikacija darovitosti u osnovnoj školi u pravilu se provodi u nižim razredima, najčešće nakon drugog razreda kada se mališani već dobro prilagode školskom životu i zadacima koji se u tom okruženju pojavljuju. U ovom projektu predvidjeli smo identiikkaciju darovitih i potencijalno darovitih učenika u četvrtim razredima osnovnih škola. Općenito govoreći broj darovite djece u odnosu na populaciju je relativno mali, svega nekoliko postotaka. No, unatoč tome, nakon što identifikacija bude provedena u svih osamnaest škola uključenih u projekt, imat ćemo veliku šaroliku grupu učenika. Kao i svaka selekcionirana skupina, i populacija darovitih učenika ima svoje specifičnosti. Ovdje prvenstveno mislimo na posebne odgojno-obrazovne potrebe, s obzirom na to da zbog svojih visokih sposobnosti daroviti mališani vrlo lako usvajaju znanja predviđena konvencionalnim školskim programom te na taj način stvaraju prostor koji bi trebalo obogatiti novim znanjima, vještinama, novim izvorima informacija, mentorstvom, treningom itd. Suvremena shvaćanja prirode darovitosti ne oslanjaju se isključivo na razvijenost inteligencije, nego uključuje i procjene osobnosti, motivacije, interesa, postignuća u određenim područjima te procjene drugih ljudi (učitelji, treneri i drugi edukatori, roditelji, vršnjaci itd.) stoga smo u našem projektu skrenuli pozornost na sve relevantne informacije o učeniku.
Učenici koji su prepoznati kao “visokoletači” u svojim školama će biti uključeni u program poticanja kreativnog mišljenja. Naš tim te učitelji i stručni suradnici pripremili su deset radionica u kojima se kroz igru i igrolike aktivnosti intenzivno uvježbavaju vještine mišljenja koje su prisutne u kreativnom procesu: konvergentno i divergentno mišljenje, fluentnost, fleksibilnost, relevantnost, originalnost te elaboracija. Sve su to aspekti mišljenja nužni kako bismo mogli stvarati kvalitetne ideje, bilo da se radi o istraživanju ili izražavanju, znanosti ili umjetnosti, tehnologiji, dizajnu itd. kreativnost je, u suštini, sposobnost rekombiniranja informacija i znanja koje imamo na nov način, stoga ne postoji bolji način razvijanja kreativnost nego kroz nešto što je djeci poznato, bilo da se radi o školskom gradivu ili području jihovog interesa. Program je osmišljen na način da se u svakoj radionici prorađuje jedan proces kroz različite školske i izvanškolske sadržaje. Učiteljima i stručnim suradnicima želimo puno uspjeha u radu, a učenicima što više dobrih ideja.
Odgovori