Sredinom travnja 2024. u Klikeraju smo proslavili 10. rođendan i osvrnuli se na naš dosadašnji rad. I mi smo učili u prvom desetljeću i razvijali se, osobno, ali i kao organizacija. Sabrali smo 10 najvažnijih lekcija koje smo do sada naučili:
 NIJE SVE TAKO SIVO: Premda se u javnom prostoru često govori o tome kako društvo zanemaruje potrebe darovitih učenika, ako pomnije potražimo u obrazovnom sustavu, ali i izvan njega, pronaći ćemo mnoštvo primjera obrazovnih praksi namijenjenih upravo darovitima. Slažemo se da bi situacija mogla biti bolja, no posljednjih nekoliko godina uočavamo promjene koje nam ulijevaju optimizam.
NIJE SVE TAKO SIVO: Premda se u javnom prostoru često govori o tome kako društvo zanemaruje potrebe darovitih učenika, ako pomnije potražimo u obrazovnom sustavu, ali i izvan njega, pronaći ćemo mnoštvo primjera obrazovnih praksi namijenjenih upravo darovitima. Slažemo se da bi situacija mogla biti bolja, no posljednjih nekoliko godina uočavamo promjene koje nam ulijevaju optimizam.
MREŽA: U organiziranju sustavnog rada s darovitom djecom i učenicima na duži period jednu od ključnih uloga igrat će mreža ustanova ili stručnjaka. Umrežavanje više vrtića ili škola s institucijama ili tvrtkama različitih profila doprinosi mogućnosti kreiranja naprednih kurikuluma i programa te omogućavanju kontakta učenika s ekspertima i izvorima specifičnog znanja.
VRIJEME: Za razvoj talenata kod darovitih učenika potrebno je vrijeme. Koliko vremena je potrebno za to? Na to pitanje, čini se, nema univerzalnog odgovora. To uvijek ovisi o životnim i obrazovnim okolnostima i resursima, specifičnostima domene u kojoj učimo i koju istražujemo, ali i o samom učeniku i njegovim karakteristikama.
POSTIGNUĆA: Školska i izvanškolska postignuća često su istovremeno i metoda i cilj u obrazovanju darovitih učenika. Međutim, postizanje izvrsnih rezultata u nekim slučajevima nije ono što je u nekom trenutku potrebno. Ovisno o aktualnim potrebama nekih učenika inzistiranje na visokom postignuću može biti ometajući faktor. U konačnici, psihološka dobrobit i zadovoljstvo sobom krajnji su cilj obrazovnih intervencija, posebice u mlađim uzrastima.
PUTANJA: Razvoj darovitosti odnosno talenta kod različitih pojedinaca može imati vrlo različite oblike. Prvenstveno zbog osobnih karakteristika i životnih okolnosti svake osobe, ali i zbog specifičnosti domena u kojima pojedinac razvija svoj talent. U nekim domenama, kao što je primjerice sport, visoke razine kompetentnosti mogu se postići u relativno ranoj dobi, dok druge domene zahtijevaju dulje vrijeme razvoja te profesionalno ali i životno iskustvo (kao primjerice u medicini). Iz tog razloga možemo očekivati različite putanje razvoja talenta, čak i kod učenika koji pokazuju potencijal unutar iste domene.
TIM: Sustavni rad s darovitim učenicima često je zahtjevan, što zbog prirode takvog posla, što zbog karakteristika darovitih učenika kao što su brzina učenja, stalna potreba za (sve) kompleksnijim sadržajima i specifičnosti socioemocionalnog razvoja. Kako se svi ovi izazovi ne bi sveli na nekolicinu osoba za dugoročno kvalitetan rad potrebno je organizirati tim u kojem se jasno planiraju aktivnosti i raspodjeljuju uloge i zadaci.
TEORIJA: Kurt Lewin je još 1965. napisao da ništa nije tako praktično kao dobra teorija. Nije nevažno od kojeg teorijskog polazišta polazimo kada je u pitanju rad s darovitim učenicima jer će naše polazište određivati kratkoročne i dugoročne strategije, dizajne kurikuluma i konkretne prakse. Načelno trebamo odabrati jednu makroteoriju darovitosti i na njoj temeljiti koncepte rada i praktične intervecije.
PRAKSA: Nerijetko možemo čuti kako nedostaje smjernica, pristupa, alata i tehnika za rad s darovitim učenicima. Međutim, situacija je upravo suprotna. U suvremenoj literaturi iz područja obrazovanja i visokih postignuća postoje mnoštvo dokumentiranih primjera praksi koje se mogu prilagođavati i primjenjivati u svakodnevnom radu.
DRUŠTVO SLIČNIH: Iznadprosječne, i često impresivne, sposobnosti darovitih učenika nešto je što je vjerojatno najuočljivije u njihovom razvoju. Većina obrazovnih intervencija usmjerena je upravo na poticanju tih sposobnosti u razvoju talenata i postizanju uspjeha. To svakako doprinosi ostvarivanju osobnih potencijala svakog djeteta, osjećaju zadovoljstva sobom i osobnom rastu. No, je li to dovoljno? Kao i sva druga djeca, daroviti mališani također imaju potrebu družiti se sa sebi sličnima. U svakodnevnoj praksi često se događa da u nekom razredu ili okruženju pojedini učenik nema vršnjaka sličnih karakteristika ili interesa. U planiranju naprednih programa škole uvijek trebaju imati na umu da aktivnosti koje uvrštavaju u kurikulume uvijek uključuju skupine darovitih učenika,iz različitih razreda kako bi se svim učenicima (posebice onima koji teško ostvaruju kontakte) omogućilo upoznavanje, druženje i učenje s vršnjacima sličnih osobina.
 RAZNOLIKOST: Kreativnost kao osobina može biti nepredvidiva, posebice ako razmatramo na njezine predispozicije, dinamiku razvoja i specifičnu domenu u kojoj se može pojaviti. Ako želimo pronaći kreativnu iskru kod pojedinog djeteta iz koje će spontano i s lakoćom stvarati vlastite zamisli i ideje morali bismo pronaći određenu domenu ili područje u kojemu će se ta kreativnost razvijati. Točnije, dijete samo bi trebalo pronaći to područje. Zato je ključno osigurati raznoliko okruženje s mnoštvom izvora znanja i mogućnosti stjecanja iskustava u kojemu će dijete moći samostalno istraživati i iskušavati svoje okruženje ali i vlastite interese i sposobnosti.
RAZNOLIKOST: Kreativnost kao osobina može biti nepredvidiva, posebice ako razmatramo na njezine predispozicije, dinamiku razvoja i specifičnu domenu u kojoj se može pojaviti. Ako želimo pronaći kreativnu iskru kod pojedinog djeteta iz koje će spontano i s lakoćom stvarati vlastite zamisli i ideje morali bismo pronaći određenu domenu ili područje u kojemu će se ta kreativnost razvijati. Točnije, dijete samo bi trebalo pronaći to područje. Zato je ključno osigurati raznoliko okruženje s mnoštvom izvora znanja i mogućnosti stjecanja iskustava u kojemu će dijete moći samostalno istraživati i iskušavati svoje okruženje ali i vlastite interese i sposobnosti. 
 
					