Proljeće u Klikeraju obojeno je organizacijom Proljetne škole kreativnosti. Naš najveći događaj održao se po treći puta. Ovaj skup organizirali smo kao dio projekta “Škola 21. stoljeće, škola za kreativnost” koji smo ove školske godine realizirali u partnerstvu s 23 osnovne škole s područja Slavonije zahvaljujući financijskoj potpori Ministarstva znanosti i obrazovanja.

Ove godine u prostorima KC “Stara Pekara” u Osijeku ugostili smo 150 darovitih učenika koji su u pratnji svojih učitelja sudjelovali u aktivnostima ovoga skupa.
Tema ovogodišnjeg projekta bila je površina. To znači da su timovi iz svih škola kroz posljednjih nekoliko mjeseci imali zadatak iz vlastite perspektive istražiti pojam površine. Rezultate svog rada i istraživanja prezentirali su na učeničkoj konferenciji u prvom i drugom dijelu Proljetne škole kreativnosti. Imali smo priliku vidjeti mnoštvo raznolikih interpretacija i istraživačkih pristupa površini. Matematička i geometrijska perspektiva, likovna, dizajnerska i prostorna, ekološka, socijalna i psihološka te geografska perspektiva rezultirale su sjajnim rezultatima i produktima od kojih će mnogi predstavljati doprinos u radu pojedinih škola i životu lokalnih zaednica.

Između dvaju blokova izlaganja pripremili smo vrijeme za osvježenje i druženje, razmjenu iskustava i odmor. Također učenici su imali priliku odabrati neku od radionica u kojima su proveli ugodno vrijeme istražujući površinu, no ovoga puta iz perspektive naših edukatora. Tim članova i suradnika Udruge Klikeraj pripremio je 9 radionica iz različitih područja likovne umjetnosti i dizajna, prirodoslovlja, heraldike, dramske umjetnosti, društvenih odnosa i psihologije.
Vidjeli smo što su to frottage i cijanotipija, kako funkcionira detektor laži, čime se bavi heraldika, kako komuniciraju druga živa bića, što se krije ispod površine nas samih, istraživali smo površinu vode i boje.

Zatvaranjem Proljetne škole kreativnosti zaključili smo još jedan projekt, i još jednu školsku godinu. Po svemu sudeći ova je godina bila kreativna i produktivna. Naši su učenici brusili svoje istraživačke talente kako bi istražili određenu temu i kako bi stvorili rješenje za problem koji su prepoznali u svojoj školi ili svojoj lokalnoj zajednici. To je, ako bi se svelo na nekoliko riječi, pravi smisao obrazovanja darovitih učenika. Proljetnom školom kreativnosti nastojimo zaokružiti jedan proces učenja i problemskog promišljanja i omogućiti darovitim i talentiranim učenicima priliku za stjecanje iskustava i doživljavanja drugačijih perspektiva.
Tome se nadamo i u idućoj školskoj godini kada nas čekaju novi izazovi, ideje i druženja.

tv