Proljetna škola kreativnosti prvi je veliki događaj u organizaciji našeg tima. Osmišljena je kao jednodnevni kamp u okviru projekta “Škola za 21. stoljeće, škola za kreativnost” koji se provodi tijekom školske godine 2016./17. u osnovnim školama.
U Osijeku smo okupili 110 učenika iz 18 škola diljem Slavonije i proveli jedan uzbudljiv i poučan dan zajedno.
Iz svojih škola u Bizovcu, Đakovu, Gunji, Našicama, Oriovcu, Račinovcima, Semeljcima, Slavonskom Brodu, Starim Mikanovcima, Strizivojni, Viljevu, Vinkovcima, Višnjevcu, Vođincima te dvije osječke osnovne škole, učenici su se, uz pratnju svojih učitelja, zaputili su se prema mjestu događaja. Ono što smo im pripremili bile su radionice iz različitih domena koje su osmišljene i organizirane u suradnji sa stručnjacima iz specifičnih područja kako bi potencijalno daroviti i daroviti učenici mogli vidjeti, naučiti i iskusiti nešto novo. Proljetna škola kreativnosti nastavak je projektnih aktivnosti koje se u spomenutim školama provode posljednjih mjeseci. Radi se o programu poticanja kreativnog mišljenja za darovite učenike četvrtih razreda. U razvoju kreativnosti ključan je rad u domenama koji mora slijediti nakon uvježbavanja osnovnih vještina kreativnog mišljenja. Tako su učenici imali priliku okušati se u fluentnosti, fleksibilnosti i originalnosti u istraživačkim i stvaralačkim radionicama.
Svatko je odabrao dvije od sedam ponuđenih radionica, ovisno o vlastitim interesima, željama i sklonostima. Pa, kako je to izgledalo?
Radionicu iz područja jezika i kreativnosti u jeziku održala je Marinela Ivić, profesorica engleskog jezika i književnosti i povijesti. Radionica “Naša priča” uključivala je različite vježbe iz jezične fluentnosti i fleksibilnosti, a okušali smo se i u pričanju priče kroz različite medije.
Radionicu iz područja emocionalne inteligencije osmislili smo u suradnji s obiteljskim savjetovalištem Kvaka iz Osijeka. Anja Vinaj, dipl.psih. vodila je radionicu izražavanja i prepoznavanja osjećaja. Emocionalna inteligencija je sposobnost razumijevanja vlastitih, ali i tuđih osjećaja i upravo time smo se pozabavili tijekom ove radionice. Izraziti osjećaje na pravilan način ponekad nije lako i zato je važno razumijeti da se različiti ljudi mogu različito osjećati te da i naši osjećaji moraju biti usklađeni s time.
Udruga Novi Film iz Osijeka pripremila je radionicu iz područja filma. Naši svestrani suradnici Luka Pejić, prof. povijesti i engleskog jezika i Davorin Ćuti, dipl.pedagog s učenicima su radili na stvaranju priče, scenarija, storyboarda te svega što je potrebno za jedan jednominutni film. Nimalo lak zadatak, međutim naši mali filmaši su imali mnoštvo originalnih i temeljito razrađenihideja za scenarije svojih filmova.
Za područje ekologije bila je zadužena naša suradnica Zehra Delić privukla je veliku pozornost i interes učenika svoom radionicom. Naime, u ovoj radionici eksperimentirali smo s kemijskim sastavom i porijeklom različitih vrsta tkanina i utvrđivali prirodne i umjetne materijale. Bila je to uvodna aktivnost za – šivanje vlastitih dijelova odjeće. Prava prilika za originalnost.
U području likovnosti organizirane su dvije radionice. Za istraživanje u području crtanja pobrinula se likovna umjetnica i studentica suvremenog plesa Mia Štark. U vrlo zanimljivoj radionici crtali smo kako inače crtamo – na papiru, za stolom, a potom smo crtali na “plesnom podiju” od papira, krećući se u prostoru, isražujući vlastite pokrete i prirodu krede i papira.
Goran Kujundžić, dr.art. vodio je radionicu iz područja animacije. Naučili smo što e to animacija i kako pokrenuti nežive predmete. Posebno smo se pozabavili pokretom u sportu, a potom je svatko samostalno animirao jedan sportski pokret uz pomoć blokova za crtanje. Tako, dakle, nastaju crtići.
Dizajnom i realizacijom projekta u STEM domenama bavila se radionica iz područja robotike. Voditelj radionice Goran Pintarić, prof. fizike i tehničke kulture vodio je učenike u osmišljanju, razradi i realizaciji vlastitog projekta u području elektronike i mehanike. Istraživali smo, konstruirali prototipe te demonstrirali rad vlastitih malih uređaja.
Nakon popodneva novih iskustava pozdravili smo se i polako sabiremo dojmove. Što će učenici ponijeti sa sobom, i što će ponijeti u svoje škole i razrede? Nadamo se nova znanja, još više novih iskustava koja će moći primijeniti u nastavku našeg projekta, u redovnoj nastavi, ali i u svom hobiju ili negdje drugdje. Naš tim će ova iskustva iskoristiti za pripremu iduće Proljetne škole kreativnosti. Vidimo se idućeg proljeća.
Odgovori